Forumindex
Bli medlemSökVanliga frågorMedlemslistaAnvändargrupperLogga in
Svara på ämnet Sida 1 av 1
Camporee i Finland 2010
Författare Meddelande
Svara med citat
Inlägg Camporee i Finland 2010 
Detta är egentligen blogginlägg (som man kan läsa på www.ung.adventist.se), men eftersom det bland annat handlar om Camporee 2010 tyckte jag det passar bra om man kan kommentera det här.

Borta bra men Västeräng bäst!
2008-10-09

Lägerplatsen för Camporee 2010 är jättebra! Stora ytor, bra badplatser och en miljon bastur. (Jepp, det heter faktiskt bastur. Fråga SAOL!) Seriöst, det fanns verkligen ingen ände på dem. Vart vi än gick så fanns det en bastu. Stället heter Iso Kirja, vilket betyder "Stor Bok" och alltså syftar på Bibeln. Vi valde förresten ett tema som också syftar på Bibeln, med inspiration från ett välkänt Internet-community. Kan du gissa vilket community jag tänker på? Rakt översatt blir det "ansiktsbok". Nu vet du vilken jag menar. Låtsas nu att du läspar och säg namnet på detta community, så får du: håll muspekaren här för att kontrollera. Det är alltså titeln och temat för nästa Camporee.

Det brainstormades fram en hel del kreativa idéer på det här temat. T ex en rundvandring i Bibeln, med möjlighet att "adda" nya vänner till sin kontaktlista. Det kom bra förslag på talare också! Och en idé om att dela upp större nationer i mindre enheter, för ökad gemenskap mellan länderna.

Igår hann jag dessutom med ett besök på Kallioniemi (Finlands motsvarighet till Västeräng). De har ett stort, fint kök och ett rejält hopptorn! De var nog de enda sakerna som Kallioniemi har, men som Västeräng saknar. (Förutom att de har fler bastur, såklart.) Kallioniemi är riktigt fint. Fastän det var höst så kunde jag se varför våra finska vänner alltid lyser upp när de berättar om denna plats. Men oss svenskar emellan: Västeräng är bäst! Inget kan mäta sig mot Västeräng!

Resan hem gick bra denna gång. Flyget gick från Helsinki klockan 16:00 och var framme i Stockholm 15:55. Fem minuter före avgång! Det var bra att tiden gick baklänges, för annars hade jag inte hunnit med Umeåflyget som gick 16:45. Efter en uppfriskande cykeltur kom jag sedan hem till min underbara familj, som saknat mig i fyra dagar.
Läs kommentarer (och kommentera) på almar.se!

--------------------------------------------------------------------------------

Live from Finland
2008-10-07

Nu är jag ute och reser igen, och den här gången är jag i Finland. Jag är här tillsammans med ett gäng galna ungdomsledare och scoutledare från Norden, England, Holland och några fler länder från vår division. Vi lägger planer för nästa Camporee, som ska äga rum på denna plats sommaren 2010. Vi har nyligen beslutat vilka datum som gäller, nämligen 27 juli – 3 augusti. Nu ska vi gå runt och titta på lägerplatsen. Jag har kameran beredd så att jag kan visa bilder för alla scoutledare där hemma.

Moi, moi!

Användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara med citat
Inlägg Re: Camporee i Finland 2010 
Jag har skapat en grupp på Facebook för en del av camparee livet.

Vattenkrigare - SDA Pathfinders Sweden

Sorry men vi tar bara emot scouter Razz

Hmmmmm, diskriminering, eller? Rolling Eyes

Inlägg Re: Camporee i Finland 2010 
Jo... hehehe...

Ser faktiskt fram emot detta. Smile

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet